JYSK har en stor interesse i, at sikre et sundt og sikkert arbejdsmiljø for alle ansatte, hvilket skaber øget medarbejdertilfredshed.
Et sikkert og sundt arbejdsmiljø forståes både som fysiske, psykiske og sociale arbejdsforhold. Vores arbejdsmiljøpolitikker findes på vores intranet, MYJYSK.
Vi handler altid efter vores JYSK Values som skaber et stærkt grundlag for et sikkert og sundt arbejdsmiljø for alle ansatte. Vores values inkluderer "Købmand, Kollega og Korpsånd" som fremmer et godt købmandsskab, gode kollegaer og en engageret korpsånd, og dermed fremmer et attraktivit og behageligt samarbejde mellem dig, dine kollegaer og din/dine leder.
Men det er også op til dig: Enhver medarbejder skal også bidrage til et godt arbejdsmiljø gennem sund fornuft og ens adfærd.
Vi er meget stolte af at bære vores JYSK uniform på DC Uldum.
En del af tøjet er: sweatshirts, t-shirt, bukser og sikkerhedssko. Dette viser og giver os ikke kun følelsen af, at vi står sammen, men opfylder også sikkerhedsforanstaltningerne i forhold til arbejdsmiljø.
Du modtager alt det nødvendige tøj på din første dag hos os og står selv for at det altid er pænt og rent. Inden arbejdet kan du skifte tøj i et af vores omklædningsrum i kælderen på DCU – og så er du klar til endnu en spændende dag i JYSK.
Vi går ikke på kompromis, når det kommer til sikkerheden for vores medarbejdere, da i er de vigtigste spillere på distributions centeret.
For at sikre Safety First for alle får du undervisning i alle regler og retningslinjer, samt praktisk ergonomisk træning i brugen af vores hjælpemidler.
Du skal bruge de rigtige teknikker og passe på dig selv, ligesom vi tager os af dig: Hver leder har i tråd med JYSK leadership pligt til, at opnå og vedligeholde de bedst mulige arbejdsforhold inden for deres ansvarsområde.
I JYSK gør vi et stort arbejde ud af princippet om forebyggelse: Vi registrerer nærved ulykker for at lære af dem, samt forebygge sådanne situationer i fremtiden og beskytte vores medarbejdere.
Der må ikke bruges privat mobiltelefon i arbejdstiden. Såfremt der er omstændigheder der berettiger, at man kan komme i kontakt med dig, skal din nærmeste leder give tilladelse hertil. Brug af privat mobiltelefoner er tilladt i pauserne.
For at sikre, at du kan arbejde bedst muligt i dit arbejdsmiljø, giver vi dig alle de værktøjer, du har brug for. Alle distributionscentre har en række hjælpeværktøjer til dig som eks. sug, trucks, el-løber, handsker, mm.
Vores mål er at give vores kunder den bedst mulige service. Derfor ligger vi stor vægt på gennemsigtighed, samt en struktureret arbejdsplan for alle medarbejdere.
Vi arbejder i fast rul for dag-, aften-, nat-, og weekendhold, dog arbejder aften- og nathold 34 timer i ugen, men er aflønnet for 37 timer.
I den ugentlige planlægning er det maksimale antal sammenhængende vagter 5 pr. uge og der er mindst 11 timers pause i mellem vagterne.
Ved starten af hver vagt afholdes en kort breifing om dagens opgaver og lokation.
Derudover afholdes der hver tirsdag og torsdag teammøde. Teammøder kan indholde forskellige informationer fra hele JYSK, KPI’er fra afdelingens performance, evt. Nye retningslinjer, sociale arrangementer, mm. Mødet har en struktureret agenda som variere fra gang til gang.
Det er også her, du i et åbent forum har mulighed for, at komme med inputs samt stille spørgsmål til din leder og få feedback på disse.