Kundeservicecenteret gav Johanna en bred indsigt i JYSKs forretning, hvor hun havde kontakt med både butikker, logistik, B2B-salg og forbrugerorganisationer.
– "Jeg lærte at navigere i flere systemer og opdagede, hvor hurtigt jeg kan tilpasse mig nye situationer. Stillingen rustede mig til fremtidige roller og gav mig selvtillid til at tage mere ansvar. Jeg blev mere modig og fandt ud af, at jeg kan håndtere og lykkes med mange nye udfordringer. Det, jeg især værdsætter ved JYSK, er fleksibiliteten til at skifte rolle, den stærke opbakning til læring og kollegaernes hjælpsomhed. Arbejdet i kundeservice fik mig til at opdage nye styrker i mig selv, som jeg ikke havde lagt mærke til før.”
Arbejdet i kundeservice har styrket Johannas selvtillid, hendes evne til at holde hovedet koldt under pres og tage initiativ. Gennem sin rolle opnåede hun en dyb forståelse for JYSKs forretning og samspillet mellem de forskellige afdelinger og interessenter.
– "For mig var kundeservice en indgang til administrative stillinger. Da jeg først fik et indblik i, hvordan det er at arbejde med administration og marketing på hovedkontoret – og samtidig gjorde mig selv synlig for andre – blev det meget nemmere at søge nye stillinger. Jeg var jo allerede en del af teamet.”
Johanna har en baggrund inden for medievidenskab, og en karriere inden for marketing havde altid været hendes drøm. I 2018 søgte hun, og fik en ny stilling som Salgs- og Marketingassistent i Sales & Expansion afdeling. I den nye rolle blev engelsk hendes arbejdssprog, og hendes samarbejde med internationale kolleger blev styrket.
– "Jeg fik endelig mulighed for at forfølge min drøm og arbejde med noget, jeg virkelig brænder for. Kampagnebrochurer, annoncer, visuelt indhold – det hele fascinerede mig. Jeg indså, at det var denne retning, jeg ville gå og udvikle mig videre i."
I 2020 tog hun endnu et skridt i sin karriere og blev Social Media & Digital Koordinator, hvor hun fokuserede på digital markedsføring og sociale medier.
JYSKs virksomhedskultur har gjort stort indtryk på Johanna og forvandlet det, der oprindeligt skulle have været et midlertidigt job, til en egentlig karrierevej. At fungere som mentor for kolleger i Ukraine og Sverige har også givet hende nye perspektiver på sin faglighed.
– "Det har været utroligt givende at dele min viden og støtte andre. Mentorrollen har åbnet nye synsvinkler for mig og styrket min faglige selvtillid.
– Jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg ville blive her så længe. Jeg anede ikke, hvor mange forskellige muligheder JYSK tilbyder. Det seneste år har min rolle udviklet sig markant på grund af den hurtige digitalisering. Hver dag får jeg lov til at udfordre mig selv. Min drøm er at få en endnu mere international rolle – måske som leder eller teamkoordinator. Jeg er også meget interesseret i at undervise og træne andre."